Video right

 

 

 

 

Intervjuji

Katja Fain: Po maminih stopinjah

Moj dolgoročni cilj je, da bi osvojila kolajne na Evropskih in Svetovnih prvenstvih ter tudi na olimpijskih igrah

Preberite več ...

Maruša Mišmaš: Ko se odločiš, te nič ne ustavi

To je vodilo vrhunske mlade perspektivne atletinje Maruše Mišmaš, državne rekorderke v disciplini 3.000 m v teku čez zapreke in Hervisove ambasadorke. Pravzaprav gre za neusmiljeno dejstvo, ki na neprizanesljiv način predstavi resnico, obenem pa ohrabri vsakogar, ki ima sanje in voljo, da hodi po poti k cilju. Ne - ni lahke poti do velike zmage, ni bližnjic; je pa trda pot, ki je posledica tvoje odločitve.

Preberite več ...

Slavko Vinčič: Messi in Ronaldo brez privilegijev

Messi in Ronaldo brez privilegijev

 Z najuspešnejšim mariborskim sodnikom smo se pogovarjali o poklicu, ki je privilegij, a hkrati tudi precej nehvaležno opravilo

Preberite več ...
14 september 2017

Maruša Mišmaš

Ko se odločiš, te nič ne ustavi

To je vodilo vrhunske mlade perspektivne atletinje Maruše Mišmaš, državne rekorderke v disciplini 3.000 m v teku čez zapreke in Hervisove ambasadorke. Pravzaprav gre za neusmiljeno dejstvo, ki na neprizanesljiv način predstavi resnico, obenem pa ohrabri vsakogar, ki ima sanje in voljo, da hodi po poti k cilju. Ne - ni lahke poti do velike zmage, ni bližnjic; je pa trda pot, ki je posledica tvoje odločitve.

Kakšni so bili vaši začetki?

»Atletiko je treniral moj brat v atletskem klubu v Grosuplju. Tudi jaz sem se preizkusila, ampak mi ni bilo preveč všeč, bolj me je veselila gimnastika. Potem pa so imeli nekega dne klubsko tekmo v krosu in odločila sem se, da bom tekla tudi jaz. Doma sem povedala, da bom zmagala in oči mi je rekel, da je za to treba trenirati. Ampak - jaz sem se že odločila, da bom zmagala. Res sem zmagala in tako sem začela trenirati atletiko.«

Ali ste že od majhnega želeli biti vrhunska športnica?

»Ko sem bila majhna, sploh nisem želela biti vrhunska športnica. Trenirala sem samo zaradi družbe in, ker mi je mami rekla, da se moram vsaj do konca osnovne šola ukvarjati z enim športom. Nato pa so se v mladinski kategoriji začela velika tekmovanja v tujih državah in postalo je veliko zanimivejše. Še vedno pa nisem imela želje, da bi se z atletiko ukvarjala profesionalno. Šele, ko sem v tretjem letniku srednje šole začela trenirati v Ljubljani v ekipi s fanti, sem začela razmišljati o tem, da bi bila lahko vrhunska atletinja.«

Ali pride kdaj tak dan, ko »se vam ne da«? Kako to premagate?

»Pride tudi tak dan, ko se počutim, kot da sem čisto brez energije. A vedno si rečem, ko se ti ne da, se moraš samo še bolj potruditi. Pomislim na to, kako bom zadovoljna, ko bom premagala samo sebe in kljub vsemu naredila dober trening.«

Kako se spopadate s težkimi trenutki v karieri?

»Vesela sem, da imam ob sebi zares prave ljudi, ki predstavljajo steber moje športne kariere. Moj trener Tevž Korent me zna pomiriti in motivirati, fizioterapevta Erika in Blažo poskrbita za regeneracijo, psihologinja Andreja pa mi pomaga, da z zanosom premagujem težke treninge. Hvaležna sem, da imam ob sebi res prave partnerje v svoji športni karieri. Moj sponzor Hervis je z menoj že več let, tudi v trenutkih, ko jim zaradi poškodb ne morem zagotoviti rezultata. Z menoj so v vseh težkih trenutkih in to me na treningih motivira za trdo delo, brez omahovanja. Verjamem v vzajemnost, da bomo skupaj stopali po želeni poti in osvajali posamezne cilje. Konsitentnost v podpori prinaša v moj trenažni proces zaupanje, mir in moč za napredovanje.«

Nasvet za nakup prave tekaške opreme

»Obiščite Hervis športno trgovino in, skupaj z usposobljenimi prodajalci, določite tip vašega stopala (pronacija, nevtralno, supinacija) ter izberite primerno obutev. Tako boste blažili in podprli vaše stopalo na mestih, kjer to potrebuje. Obutev mora biti narejena iz kvalitetnih materialov in vam mora nuditi podporo na mestih, kjer jo potrebujete. Menjajte tekaško obutev vsakih 500 pretečenih kilometrov. Za različne terene imejte različno vrsto obutve – za gozdne, makadamske ali ravne asfaltirane, celo za tekaško stezo. Tako bo vaš korak varen in lahkoten. Oblačite se večplastno. Vedno se oblecite, kot da je zunaj 10 stopinj več od dejanske temperature. Izberite svetle barve oblačil in na nočnih tekih bodite vidni. Nadzorujte delovanje vašega srca z merilniki srčnega utripa in tako pazite na motor vašega gibanja.«

Kako skrbite za regeneracijo med treningi?

»Po težkem treningu grem najraje v ledeno kopel, ki dobro prekrvavi mišice, da se hitreje regenerirajo. Če nimam te možnosti, pa si vsaj stuširam noge z mrzlo vodo in se namažem s hladilnim gelom. Pomemben je seveda tudi strečing po treningu in valjčkanje mišic. Zelo pomemben del regeneracije, ki se ga kar strogo držim, pa je spanje. Vedno spim vsaj osem ur. Če imam čas, si privoščim tudi pol ure spanja med dopoldanskim in popoldanskim treningom. Ravno toliko, da poživi telo in glavo. Daljše popoldansko spanje pa ima že obraten učinek.«

Nasvet za začetnike.

»Najtežje je začeti. Ampak že to, da ste se odločili, da boste začeli teči, je prva zmaga. Začnite počasi in postoma ter ne pričakujte preveč od sebe. Izvajajte vaje tekaške abecede, kot so skiping, striženje, hopsanje … Te vaje vam bodo zelo pomagale pri izboljšanju tekaške tehnike. V proces vadbe vključite tudi vaje za moč in stabilizacijo. Močnejši trup vam bo dal stabilnost med tekom in bo olajšal korak. Najpomembnejše pa je, da se med tekom sprostite in uživate. Vztrajajte in zagotovo boste opazili napredek. To pa je najboljši občutek!«