Video right

 

 

 

 

Intervjuji

Katja Fain: Po maminih stopinjah

Moj dolgoročni cilj je, da bi osvojila kolajne na Evropskih in Svetovnih prvenstvih ter tudi na olimpijskih igrah

Preberite več ...

Maruša Mišmaš: Ko se odločiš, te nič ne ustavi

To je vodilo vrhunske mlade perspektivne atletinje Maruše Mišmaš, državne rekorderke v disciplini 3.000 m v teku čez zapreke in Hervisove ambasadorke. Pravzaprav gre za neusmiljeno dejstvo, ki na neprizanesljiv način predstavi resnico, obenem pa ohrabri vsakogar, ki ima sanje in voljo, da hodi po poti k cilju. Ne - ni lahke poti do velike zmage, ni bližnjic; je pa trda pot, ki je posledica tvoje odločitve.

Preberite več ...

Slavko Vinčič: Messi in Ronaldo brez privilegijev

Messi in Ronaldo brez privilegijev

 Z najuspešnejšim mariborskim sodnikom smo se pogovarjali o poklicu, ki je privilegij, a hkrati tudi precej nehvaležno opravilo

Preberite več ...
06 november 2017

Katja Fain: Po maminih stopinjah

Moj dolgoročni cilj je, da bi osvojila kolajne na Evropskih in Svetovnih prvenstvih ter tudi na olimpijskih igrah

Ljubitelji plavanja se še gotovo spomnite Metke Šparavec, tiste Metke, ki je za Slovenijo nastopila na Poletnih olimpijskih igrah 1996 v Atlanti, kjer je osvojila 25. mesto v disciplini 50 m prosto in 28. mesto v disciplini 100 metrov prosto. Leta 1999 pa je bila izbrana za Slovensko športnico leta potem, ko je osvojila bronasto kolajno v disciplini 50 m hrbtno na evropskem prvenstvu v Istanbulu. Njene dosežke pa bo kaj kmalu skušala vsaj ponoviti, če že ne izboljšati, Katja Fain, njena petnajstletna hčerka. Katji sicer bolj ležijo dolge proge, saj tekmuje v disciplinah 400 metrov, 800 metrov in 1500 metrov prosto.

Kdaj si začela trenirati?

Splavala sem pri petem letu starosti, medtem ko sem redno začela trenirati pri devetih letih.

Kdo te je navdušil za ta šport?

Navdušila sta me moja starša, saj sta bila oba dobra plavalca. Še posebej mama. Ko sem bila še mlajša sem rada gledala njune medalje in pokale svojih ter si predstavljala kako sem sama na tekmi zmagala.

Kdo so tvoji trenerji in za kateri klub tekmuješ?

Treniram v plavalnem klubu Branik Maribor. Moj trener za vodo je Maja Šarac, za suhe treninge pa moja mama, Metka Sparavec.

Tvoj idol?

Moja idola sta ameriški plavalec Michael Phelps ter moja mama, saj bi tudi jaz nekega dne rada postala zelo uspešna plavalka in olimpijska prvakinja. Prav mamini nasveti mi še kako pomagajo na tej poti.

Cilji in pričakovanja za prihodnost?

Moj dolgoročni cilj je, da bi osvojila kolajne na Evropskih in Svetovnih prvenstvih ter tudi na olimpijskih igrah. Zavedam se, da to lahko dosežem le s trdim delom. Moj kratkoročni cilj pa je odplavati normo za mladinsko svetovno prvenstvo ter tako poseči po čim višjem mestu. Na mladinskem evropskem prvenstvu pa bi rada izboljšala petnajsto mesto iz lanskega leta.

Tvoji dosežki in rezultati?

Sem absolutna državna prvakinja na 400 metrov prosto ter večkratna mladinska državna prvakinja (200m prosto, 400m prosto, 800m prosto, 1500m prosto, 400m mešano, 200 hrbtno). Na mednarodnih igrah šolarjev sem v letu 2016 bila trikrat prva (100m, 200m in 400m prosto), ter enkrat druga (200m hrbtno). Dosegla sem tudi 15. mesto na 800 metrov prosto na 43. mladinskem Evropskem prvenstvu na Madžarskem lansko leto.

Najbolj posebna tekma?

Prav gotovo Mladinsko Evropsko prvenstvo, saj je bilo to prvo večje mednarodno tekmovanje, kjer sem se imela priložnost pomeriti z evropsko konkurenco. To mi je motivacija za v naprej, saj bi rada to mesto kar se da izboljšala.

Kako potekajo treningi, priprave, potovanja?

Treniram dvakrat na dan v vodi in enkrat na dan na suhem. Na teden imam deset vodnih treningov in pet suhih. To pomeni tri krat vaje za kondicijo in stabilizacijo ter dvakrat fitnes. Na trening odplavam povprečno med šest in sedem kilometrov. Najtežje treninge imam v času priprav, ki potekajo v domačem bazenu ali pa kje drugje po Sloveniji ali v tujini. Takrat je intenzivnost treningov na visokem nivoju in odplavam tudi več kot osem kilometrov na trening. Kadar se pripravljam za večja mednarodna tekmovanja, kot je mladinsko evropsko prvenstvo, moja trenerka treninge prilagodi tako, da se moja forma stopnjuje in je na vrhuncu prav na tem tekmovanju. Vsa ostala tekmovanja služijo le kot dober trening in nam pokažejo trenutno stanje ter kaj je treba še izboljšati. Dolgih ur vožnje in potovanja sem že navajena, saj je tudi to del mojega športa. Ker sem plavalka, ki plava dolge proge, se moja kilometrina pred velikimi tekmami ne spusti pod mejo dveh kilometrov in pol. Na manj pomembne tekme pa se odpravim kar iz polnega treninga.

Opis dneva pred tekmo oz. priprava nanjo?

Dan pred večjo tekmo se spočijem in se probam čim bolj sprostiti, ter se skoncentrirati. Moja mama, ki je tudi maser, me zmasira in tako se moje mišice sprostijo. Trening je kratek, vendar na njem vadim ritem, da dobim občutek, ki si ga probam čim bolje zapomniti za tekmo. Večer prej, si disciplino tudi vizualiziram ter tako na tekmi vem kakšen občutek moram imeti.

Podpora staršev oz. kako ti pomagata?

Starša me zelo podpirata, saj želita, da dosežem svoje cilje. Ker sta tudi sama oba trenirala plavanje, me še kako razumeta. Zelo mi pomagata predvsem finančno. Športna oprema, masaže in prehrana stanejo namreč veliko.